Siodlarenka

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Ważne informacje

Serwis siodeł

Szybki kontakt

Pn. - Pt. 8:00 - 16:00

tel. 535 883 548

1/9
1/9

Jaki jest czas oczekiwania na siodło oddane do Serwisu?

Wszystko zależy od usługi, na którą się Państwo zdecydują, stanu siodła oraz zakresu prac. W przypadku koloryzacji są to 3 dni robocze. W przypadku renowacji 3 do 4 dni roboczych, zaś rewitalizacji 4 do 7 dni roboczych. Drobne naprawy zajmują 1-2 dni roboczych, zaś rozległe nawet do 10. W celu określenia konkretnego czasu oczekiwania, proszę skontaktować się z obsługą pod numerem telefonu lub adresem e-mail widniejącymi w stopce strony lub zakładce "O firmie".

Jak przygotować siodło do wysyłki?

Aby poprawnie spakować siodło, należy wyposażyć się w karton, który będzie odpowiedniej wielkości. Oznacza to, że siodło nie powinno być w nim ściśnięte, ani mieć zbyt wiele luzu. Dzięki temu uniknie uszkodzeń i odkształceń w transporcie. Ponadto warto założyć na nie pokrowiec. W celu unieruchomienia siodła należy zastosować wypełnienie pustych przestrzeni. W tej roli doskonale sprawdzi się folia bąbelkowa, luźno zgniecione gazety, wszelkiego rodzaju pianki i styropiany.

Czy można dostarczyć siodło osobiście?

Tak. Jeżeli Serwis znajduje się w odległości dla Państwa dogodnej, proszę nie wahać się z osobistym dostarczeniem i odbiorem siodła.

Czy koloryzacja siodła jest trwała?

Tak. Pigmenty wnikają głęboko w warstwy skóry, niejednokrotnie sięgając warstwy skóry właściwej. Kolor nadany siodłu pozostanie bez zmian z wyłączeniem wybarwień w wyniku działań mechanicznych i tarcia. Oznacza to, że skóra może utracić jednolitą pigmentację i połysk w miejscach styku skóry z siedzeniem i łydką jeźdźca. Jest to normalne zachowanie się skór naturalnych wynikające z ich użytkowania i ma miejsce tak w wypadku siodeł prosto od producenta, jak siodeł koloryzowanych.

Czy siodło farbuje po koloryzacji?

Niestety nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Z wieloletniego doświadczenia Serwisu wynika, że oddawanie pigmentu na czaprak i bryczesy w wyniku użytkowania siodła, może, ale nie musi nastąpić. Wszystko uzależnione jest od wieku, stanu oraz rodzaju garbowania skóry, z którego uszyte jest siodło. Dokładamy wszelkich starań, aby uniknąć takiego zdarzenia. Zalecamy jednak zastosowanie czapraka i bryczesów, których nie żal Państwu narazić na zafarbowanie, przez pewien czas po skorzystaniu z usługi. Okres ten również, niestety, nie jest możliwy do określenia z uwagi na zmienne wymienione powyżej. Zwykle oddawanie pigmentu powierzchniowego zajmuje od kilku do kilkunastu treningów.

Czy każde siodło może zostać poddane koloryzacji?

Nie. Wielu producentów wytwarza siodła z materiałów nie nadających się do koloryzacji. Są to m.in. siodła z materiałów syntetycznych, elementy tekstylne siodeł, siodła z taniej skóry (osiągają one bardzo niskie ceny na runku i najczęściej pochodzą z rynku indyjskiego), elementy siodeł wykonane ze skóry garbowania chromowego. Skórę chromową można rozpoznać poprzez lekkie zarysowanie jej powierzchni paznokciem. Jeżeli na licu nie pozostanie ślad po paznokciu, skóra została wygarbowana chromomwo. W przeciwnym wypadku skóra wygarbowana została roślinnie i nadaje się do koloryzacji.

Czy na usługi naprawy udzielana jest gwarancja?

Tak. Każda usługa naprawy objęta jest roczną gwarancją na elementy szyte i klejone oraz łączone bezpośrednio do terlicy siodła, a także na elementy gładzone niepracujące. Obowiązuje ona od daty otrzymania lub odbioru siodła z Serwisu.

Gwarancja traci zastosowanie wobec elementów naprawianych w Serwisie Siodlarenki, które uległy zniszczeniu w wyniku:

-Niewłaściwych warunków przechowywania siodła;

-Niedostatecznej lub nadgorliwej konserwacji;

-Wystawienia elementów naprawionych na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych tj. deszcz, śnieg, długotrwałe działanie słońca;

-Zaniedbań dotyczących czyszczenia tj. zastosowanie rozpuszczalników i wszelkich środków chemicznych nie przeznaczonych do skóry naturalnej garbowanej roślinnie;

-Samowolnej ingerencji użytkownika siodła w elementy naprawione w Serwisie Siodlarenki;

-Ingerencji osób trzecich w elementy naprawione w Serwisie Siodlarenki;

-Celowego uszkodzenia elementu naprawionego;

-Uszkodzeń wynikających z nieszczęśliwych wypadków, którego powodem nie były elementy naprawione w Serwisie Siodlarenki;;

-Niewłaściwego dopasowania siodła do konia;

Czy na usługi koloryzacji udzielana jest gwarancja?

Tak. Na koloryzację określonych elementów siodła lub koloryzację wszystkich jego skórzanych elementów udzielana jest gwarancja półroczna. Obowiązuje ona od daty otrzymania lub odbioru siodła z Serwisu.

Gwarancja nie obejmuje odbarwień wynikających z normalnego użytkowania siodła, a także odbarwień powstałych w wyniku zaniedbań użytkownika siodła poddanego koloryzacji w Serwisie Siodlarenki. Są to m. in.:

-Niewłaściwe warunki przechowywania siodła;

-Niedostateczna lub nadgorliwa konserwacja;

-Wystawianie siodła na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych tj. deszcz, śnieg, długotrwałe działanie słońca;

-Zaniedbania dotyczące czyszczenia tj. zastosowanie rozpuszczalników i wszelkich środków chemicznych nie przeznaczonych do skóry naturalnej garbowanej roślinnie;

-Zaniedbania dotyczące niewłaściwego obchodzenia się z siodłem tj. dopuszczanie do upadku, rzucanie, otarcia wynikające z niewłaściwego transportowania siodła;

-Celowe uszkodzenia siodła;

-Uszkodzenia wynikające z nieszczęśliwych wypadków;

-Samowolne koloryzacje i działania ingerujące w kolor skóry siodła;

-Usługi wykonywane na zlecenie właściciela albo użytkownika siodła przez osoby trzecie;

-Niewłaściwe dopasowanie siodła do konia;

Normalne użytkowanie siodła oznacza użytkowanie go zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem wszelkich środków ostrożności w celu utrzymania skóry siodła w dobrej kondycji. Odbarwienia wynikające z normalnego użytkowania siodła przejawiają się zmatowieniem, rozjaśnieniem lub zmechaceniem powierzchni skóry pojawiających się na elementach poddawanych tarciu w trakcie użytkowania siodła. Są to m. in. tybinki w miejscach pracy łydek oraz puślisk, siedzisko siodła, przystuły w miejscach zapinania i podciągania popręgu etc. Jest to normalne zachowanie skóry i pojawia się tak na powierzchni skóry siodła fabrycznie nowego, jak i poddanego koloryzacji w Serwisie Siodlarenki.

Jednocześnie pragniemy Państwa poinformować i zapewnić, że utrata pigmentu wynikającego ze zdarzenia innego, niż opisane powyżej, nigdy nie miała miejsca w wieloletniej praktyce Serwisu Siodeł Siodlarenki.

Jeżeli nie znaleźli Państwo informacji na temat, który Państwa interesuje, zachęcamy do nawiązania z Serwisem kontaktu za pośrednictwem numeru telefonu lub adresu e-mail wymienionego w stopce strony lub w zakładce "O firmie"